wszyscy przestawiaja na przeglad co 15kkm (bo jak to slyszalem - przy naszej slabej ropie ma byc co 15kkm), wiec kupuj 5w40 :!:
Benzyna a kopci... co to będzie?
Zwiń
X
-
Benzyna a kopci... co to będzie?
2002r., 1,6 AEE zagazowany
Lubi sobie zakopcić i zostawić czarne ślady na podłożu. Przy tym śmierdzące spaliny (`żrące`, a czasem jak zgniłe jajko) - ale to występuje również bez kopcenia.
Obroty po odpale po kilku sekundach szarpią się 300-900rpm, i trzeba je podtrzymywać nogą, potem jako tako sie trzymają, ale zero kultury pracy. Na LPG obroty tak nie spadają.
ECU bez błędów, Map działa, sonda sprawdzona na sofcie Landi LIS - przy śmierdzeniu, szarpaniu itp trzyma 0,9-1V, > 2000 rpm zaczyna pracować. Na LPG na jałowym czasem wskazuje 0V, po przegazowaniu z reguły wraca do normy. Reset pomógł tylko na jedno odpalenie.
Najprościej - sonda, ale wymieniałem ją na orginał 1,5 roku temu (22kkm).
Rozpisywałem się na forum też o kłopotach z przepustnicą, ale po zastosowaniu WD40 na potencjometr sie uspokoiło - było 6 dni znakomicie a tu wyszły takie kwiatki... - ale czy to może mieć coś do rzeczy? Czy to znaczy że się skończyła przepustnica?
I uściślić chcę sonde: mam jednożyłową. Ale w książce p. Cedrycha jest przy tym modelu rys instalacji i tam jest zdaje się czterożyłowa z ogrzewaniem. Więc jak ma być?
Dokładka:
Może to coś rozjaśni - dokonałem pomiarów:
na Pb: średnio 810rpm, MAP -0,71bar, lambda najpierw 1V a po minucie pracowała 0,12-0,8V, TPS 4,31-4,35 (wahanie)
na LPG: obroty j/w, MAP j/w, lambda 0,06-0,88V, TPS 4,28-4,32 (wahanie).
-
-
Szpak26, nie piszesz jaką masz instalkę. Miałem podobne objawy jak jeździlem zagazowaną Felcią (+ zwiększone spalenie, o 50% :evil: , + czarny nalot na świecach). Pomogło ponowne programowanie komputera (komp zwariował prawdopodobnie przy częstym odłączaniu aku).90 KM i uważam, że wystarczy - czy coś mi dolega ?
Komentarz
-
Komentarz